SeniorPlaza

Nieuwtjes

Start
Nieuwtjes
Nieuwsbrief
Lente
Luilak
Gezondheid
Column
Componisten
Jazz
1930-1945
Jaren 45-50
De jaren 50
Jaren 60 en 70
Nostalgie
Oude foto's
Op zoek naar
Liedjes
Liedjes Zoek
Opzegversjes
Oude Gedichten
Voordrachten
Poezieversjes
Cadeautips
Vakantie
Wereldwonder
Financin
Verhalen
Gedichten
Prikbord
Boeken
Er op uit
Uitgaan
Creatief
Spelletjes
Online casino
Sport
Links

Klik op een knop hieronder voor meer informatie



Op deze pagina worden nieuwtjes gemeld waarvan we menen dat die voor u als jongere of oudere senior interessant kunnen zijn. Ze zijn gerubriceerd op datum. Bovenaan het laatste nieuwtje. Klik op de tekst om naar het betreffende artikel te gaan en op lees verder om het hele artikel te lezen. Nieuws over deze site. Persberichten. Live nieuws van andere sites.


Nieuws over deze site

Om op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen van SeniorPlaza.nl hebben wij een nieuwsbrief gemaakt. Klik hier om deze te lezen.

 

PERSBERICHTEN

Overhemden app
Overhemden.com lanceert als eerste niche winkel een overhemden app. De app geeft toegang tot meer dan 2.000 verschillende overhemden van nationale en internationale merken. Hiermee wordt een belangrijke drempel weggenomen voor het online winkelen op mobiel.
“De wereld van herenmode en mooi overhemden kopen verschuift langzaam naar online en apps. Wij bieden een zo goed mogelijke en zo persoonlijke mogelijke ervaring op dit nieuwe medium", aldus Sean Heukels, oprichter van
Overhemden.com. "Maar we zijn natuurlijk nog immer telefonisch bereikbaar voor écht persoonlijk advies, de app zit tenslotte op je telefoon".

Mobile Friendly Shoppen
De app is volledig ingericht op de wensen van de mobiele gebruiker. Het ontwerp is daarom zo schoon mogelijk gehouden. De app navigeert met een paar knoppen die bovendien groot genoeg zijn voor nieuwe senior shoppers. De overhemden worden in hoge resolutie getoond. En de kenmerken van het product zijn gemakkelijk te vinden. Verder onthoudt de app persoonlijke voorkeuren als boordmaat en bestelgegevens. Tot slot is het eenvoudig om in het platform af te rekenen met alle bekende betaalmethoden.

Downloaden
De app is te downloaden in de iOS Store en de Google Play Store. Kijk voor meer informatie op overhemden.com/apps.


Levenstestament populair

Het levenstestament is in korte tijd populair geworden. In een levenstestament benoemt u iemand die zich ontfermt over bijvoorbeeld uw bankzaken en bezittingen, wanneer u daar door ziekte of ongeval niet meer toe in staat bent. Maar ook iemand die bijvoorbeeld medische beslissingen voor u mag nemen of persoonlijke wensen uitvoert. In één kalenderjaar zijn ruim 100.000 levenstestamenten en notariële volmachten gemaakt. Het aantal vragen over het levenstestament blijft toenemen. Niet alleen van cliënten zelf, maar ook van hun naasten en professionals, onder andere uit de zorg. Daarom heeft de Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie (KNB) verschillende boekjes beschikbaar.

Waar zeg ik JA tegen?
Recent is het boekje ‘Waar zeg ik JA tegen?’ uitgegeven. Hierin staat kort en bondig wat de taken en verantwoordelijkheden zijn van de degene die uw belangen behartigt of hiervoor is gevraagd (de gevolmachtigde). Het boekje helpt mantelzorgers bij het nemen van een besluit of ze deze taak wel op zich willen én kunnen nemen. Het boekje bevat een stappenplan die de mantelzorger aan de hand neemt bij de voorbereidingen op zijn rol en zorgt voor houvast in de uitvoering van deze taak.
Het boekje kunt u hier downloaden.

Wie geeft u het vertrouwen?
Als u een volmacht geeft moet dat aan iemand zijn in wie u het volste vertrouwen heeft. Het is belangrijk dat u nadenkt over wie u wilt vragen om uw zaken te behartigen. In het boekje ‘Wie geeft u het vertrouwen?’ leest u hier meer over. Het boekje kunt u hier downloaden.


78% van de Nederlanders ooit iets verzameld

Postzegels meest populair onder verzamelaars

Den Haag, 23 juni 2014. Bijna veertig procent (39%) van de Nederlanders heeft ooit postzegels verzameld. Postzegels zijn het meest populair onder verzamelaars, gevolgd door munten (23%), voetbalplaatjes (19%) en flippo’s (18%). Slechts 22% van de respondenten heeft nooit iets verzameld en is dat evenmin van plan. 12% van de ondervraagden geeft aan opnieuw postzegels te willen verzamelen. Opvallend is dat vooral kinderen verzamelen, maar dat Nederlanders tegelijk ook het idee hebben dat verzamelen een oubollige hobby is. Dit blijkt uit onderzoek van de Nederlandse Vereniging van Postzegelhandelaren (NVPH) dat in april 2014 werd uitgevoerd onder 620 respondenten.

Verzamelaars starten jong
De meeste verzamelaars starten jong, tussen de 8 en 10 jaar, en stoppen rond hun 12e jaar door interesse in andere zaken. Op latere leeftijd pakken ze het weer op. Martijn Bulterman, voorzitter van de NVPH: "Uit het onderzoek blijkt ook dat veel mensen bij het beeld van een postzegelverzamelaar refereren aan iemand die nieuwsgierig is, oog voor detail heeft en creatief en slim is. Veel respondenten hebben bij postzegels fijne herinneringen aan hun opa, vader of andere familieleden", aldus Bulterman.

Identiteit postzegelverzamelaar
Het merendeel van de verzamelaars verzamelt postzegels van een bepaald land (54%) en 39% verzamelt postzegels van alle landen. Een klein aantal (17%, waarvan het merendeel vrouwen) verzamelen op onderwerp als bloemen, postzegels met enge dieren, Franse zangers, Amerikaanse filmsterren of Duitse dichters. Volgens postzegelhandelaren neemt deze vorm van verzamelen duidelijk toe, alsook het aantal vrouwelijke verzamelaars. Bij postzegelverzamelaars zijn vooral de zegels met leden van het koninklijk huis populair en vinden de meesten de oude postzegels mooier dan de nieuwe met een 1 of 2 erop. Ook de kinderpostzegels series van bijvoorbeeld Anton Pieck, vlinders, bloemen of de koetjes ’aan elkaar’ worden gespaard. Postzegels verzamelen doet het merendeel van de ondervraagden omdat ze het leuk vinden om te doen. Het gaat ze om het plezier, niet om de waarde van de zegels.


Dienstverlening aangepast lezen in de openbare bibliotheek
Vanaf 1 november 2012 biedt de Stichting Aangepast Lezen aan bibliotheken de mogelijkheid om de dienstverlening aangepast lezen te integreren in de eigen lokale bibliotheek.

Door het sluiten van een samenwerkingsconvenant kunnen bibliotheken zich inschrijven bij Aangepast Lezen en vervolgens gebruik maken van de online dienstverlening, de website en de Daisylezer-app. Bibliotheken ontvangen tevens van Aangepast Lezen een gratis (actuele) zichtcollectie van 50 Daisy-cd's en promotiemateriaal.

De zichtcollectie kan eenvoudig aangevuld of gewisseld worden. De Daisy-cd's uit deze collectie kunnen worden meegegeven aan een potentiële klant. Is de klant naar aanleiding van deze eerste kennismaking enthousiast, dan kan de klant aangemeld worden voor een vrijblijvend proeflidmaatschap aangepast lezen. De klant kan vervolgens gedurende drie maanden gebruik maken van de volledige dienstverlening aangepast lezen. Na de drie maanden beslist de klant zelf of het lidmaatschap wordt voortgezet.
Bibliotheken die het convenant aangaan, dragen zorg dat de dienstverlening zichtbaar is in de fysieke en digitale bibliotheek, dat medewerkers de deskundigheidsbevordering volgen en dat er naast het aanbod van de zichtcollectie Daisy-roms, ook een aanbod is aan grootletterboeken.

Aangepast Lezen hoopt dat door deze samenwerkingsmogelijkheid het voor (potentiële) leesbeperkte klanten duidelijker wordt dat aangepast lezen een dienstverlening van de openbare bibliotheek is.

Het convenant wordt ondersteund door de Vereniging van Openbare Bibliotheken (VOB), Sectorinstituut Openbare Bibliotheken (SIOB) en Nederlands Uitgeversverbond (NUV). De Stichting Aangepast Lezen biedt boeken, kranten en tijdschriften in een aangepaste leesvorm voor als het 'gewone' lezen niet meer gaat. Aangepast Lezen is een onderdeel van het stelsel van openbare bibliotheken en voert haar dienstverlening uit onder regie van het Sectorinstituut Openbare Bibliotheken. Meer informatie.

 

Live nieuws van andere sites

Heeft u zelf een nieuwtje? Meldt het ons