SeniorPlaza

Discussie

Start
Nieuwtjes
Gezondheid
Componisten
Jazz
Computer
Zomer
1930-1945
De jaren 50
Jaren 60 en 70
Nostalgie
Op zoek naar
Liedjes
Liedjes Zoek
Opzegversjes
Oude Gedichten
Voordrachten
Poezieversjes
Cadeautips
Vakantie
Wereldwonder
Financiën
Discussie
Verhalen
Gedichten
Prikbord
Boeken
Er op uit
Uitgaan
Creatief
Spelletjes
Sport
Links

De discussiepagina is bedoeld om te discussiëren over verschillende onderwerpen. U mag ook een onderwerp opgeven waar u met anderen over wilt discussiëren. Dit kan van alles zijn, bijvoorbeeld uw hobby, politiek enz. De redactie van SeniorPlaza is niet verantwoordelijk voor de inhoud van de discussie.

 

Gedoogsteun van PVV; ja of neen?

29 augustus 2010

Steeds meer klinken bezwaren van CDA-prominenten om een regering te vormen met gedoogsteun van PVV. Een belangrijk argument daarbij is dat het CDA mensen wil verbinden i.p.v. scheiden.


Is het dan juist niet de taak van het CDA om daar het goede voorbeeld aan te geven en zelfs "met de duivel" probeert te dansen? Je vangt toch ook meer vliegen met stroop dan met azijn?!


Moet Verhagen de PVV zó ver afpellen dat er eigenlijk geen PVV meer bestaat?


De AOW gaf Wilders al héél snel prijs om toch maar mee te mogen doen! Wie weet kleed hij zich helemaal uit! Dan kan de PVV weer ingelijfd worden door VVD!

 

Harry

 

Reageer

 

Olieramp

17 juli 2010

Ik las in de krant over de olie ramp in de baai van Mexico Amerika. Op de eerste plaats, heeft God geen wereld gemaakt, met olie, omdat wij daarvan zo nodig een auto kunnen rijden. Nee deze olie is nodig om de wereld in evenwicht te houden, doordat men in het Midden Oosten veel olie oppompt gaat de wereld scheef liggen. Dat is ook de reden dat wij nu in een subtropisch klimaat terecht zijn gekomen.

Ik heb Mijnbouwkunde geleerd en uit dit oogpunt ben ik veel met het ondergrondse bezig. Door de scheefligging is het ook dat de druk op het lek in de  baai van Mexico Amerika zo groot is. Ik ben dan ook bang dat men dit lek niet meer gestopt krijgt.

Er zijn heel veel mensen die menen dat de wereld door een oerknal is ontstaan. Dit is een leugen. Mensen die niet in God geloven hebben deze leugen over de mensen uitgestrooid. God onze Schepper heeft de wereld met het grootste precisiewerk in elkaar gezet. Olie is om de wereld in evenwicht te houden, niet omdat wij auto’s kunnen rijden en vliegtuigen kunnen laten vliegen.

Dan nog iets, wij leven in het apocalyptische tijdperk (eindtijd). Jezus is reeds onderweg om de trouwen op te halen, want de tekenen die hij aan de Apostelen gaf op de olijfberg gezeten kunnen wij nu zien, tenminste hen die ze willen zien en herkennen.

Dan nog iets, stel dat men in het midden oosten oorlog zou voeren, waarbij atoom zou worden gebruikt, dan breekt daar de aardkorst open en dan heb je de hel waarop in de bijbel wordt gewezen,

Heel veel geleerden wijzen er op dat de mens alles is aan het vernietigen. Laten wij er in ieder geval aan werken om de mensen weer te doen geloven in de ene ware schepper God. Hij is het die het goed met ons voorhad, doch wij zijn zo materialistisch geworden, dat wij blind zijn en God niet meer zien, of erkend. Laten wij die God wel nog kennen, bidden dat zij die afdwaalden weer terug komen want de tijd is nog maar kort.

   

Eugène Penders

 

Reageer

 

Onderwijs

23 mei 2010

Ik hoor steeds dat er meer geld naar onderwijs moet, Betere onderwijzers.
Maar,,Hoe zit het met de kinderen ?
Kunnen die nog wel leren?
Leren is niet altijd  "leuk".

 

Likolen

6 juni 2010

Discussie Onderwijs moet omgezet worden naar gezondheid.

 

Annie en Ton

Reageer

 

Onze jongens en meisjes in Uruzgan

8 april 2010

 

Soldaat in Uruzgan Hou je maar haaks.

daar in dat land van smaragd.

Denk aan je Ouders je Meisje of Vrouw

aan al wat hier op je wacht.

Soldaat in Uruzgan hou je maar haaks,

straks kom je immers naar Huis.

Wij wachten je dan op in ons mooie Hollandse Land

soldaat dan ben je weer thuis.

 

 

Hallo Soldaten ik wil jullie vanuit Limburg, veel kracht toewensen, en laten blijken dat wij aan jullie denken. Ik zal voor jullie bidden dat jullie weer behouden terug mag keren bij jullie familie en ik hoop dat het niet te lang gaat duren. Als ik het wel eens over jullie heb tegenover mijn vrienden, dan wordt wel eens gezegd: "maar het zijn vrijwilligers en die moeten er mee rekenen dat ze worden uitgestuurd. Dan zeg ik dat, dat ook niet zou mogen,,jullie horen hier thuis, hier is werk genoeg, hier word het als maar roeriger. Ons leger is voor dienst te doen in ons Vaderland en niet in de vreemde.

Waarom moet in een vreemd land Nederlands bloed vloeien voor niets. Jullie kunnen dit volk niet helpen, deze achterdochtige mensen, die vandaag met jullie eten en morgen je probeert te vermoorden.

Deze Mensen hebben eeuwig lang, oorlog zij kunnen daar niet zonder. Rusland met zijn groot leger heeft hier de tanden getrokken gekregen, hier is

niets wat jullie kunnen veranderen.

Ik bid dat de regering, en onze legerleiding jullie vlug terug haalt, voor het te laat is. Ik heb wel eens gehoord van ministers, wij moeten dit doen voor onze naasten. Maar Uruzgan zijn niet onze naasten, onze naasten zijn alle mensen die hier om ons heen leven in Holland, mensen die je kunt aanraken en waar je mee kunt praten.

Ik hoop dat jullie weer gauw bij jullie fam, vrouw en kinderen of vriend terug bent, voordat het te laat is.

En voor hen die hun leven lieten voor hen heb ik veel eerbied, zij zijn helden,maar wat heb je als je een dode held bent.

Ik hoop dat hun fam, vrouw en kinderen niets te kort komt want zij hebben al zoveel verloren

 

Mijn welgemeende Wensen

 

Eugène Penders

 

Reageer

 

Voetbal moet anders

8 april 2010

Het hedendaagse voetbal is gebaseerd op individuele voetbaltalenten. Alleen de zeer rijke clubs zijn in staat supertalenten te contracteren. De hoofdprijzen worden onder deze clubs uitgevochten (Barcelona, Inter, AC Milan, Manchester Un, Bayern Munchen enz.). De anderen spelen een ondergeschikte rol.
Met mijn voetbalinzichten wil ik proberen een kentering te veroorzaken.
Een andere manier van voetballen.

Graag een reactie

 

Jacques Esten

 

9 juni 2010

Met deze stelling ben ik het helemaal eens. Alle sporten worden handelswaar. Spelers worden voor millioenen gekocht en verkocht. Sport is geen sport meer maar een middel om snel rijk proberen te worden voor de bobo’s.

 

Als een club geen geld heeft om voort te bestaan is dat jammer !.Maar dat er van overheidswege gesubsidieerd moet worden is te gek om over te praten.

 

Laat sport ontspanning blijven er worden in Nederland al genoeg millioenen verkwist.

Redt een club het niet? Zoek een mogelijkheid om fondsen te werven, maar niet via subsidies.

 

Joke.

 

Reageer

 

Een oproep en een waarschuwing

25 maart 2010

Hallo lieve mensen,
Wij zijn de afgelopen wintermaanden lekker naar Spanje geweest, lekker weg met de caravan de zon achterna. We hebben er best een fijne tijd gehad en de camping was prima. Ik hoor u denken wat is dan de waarschuwing en de oproep.

 

Ik zal u vertellen wat ons is overkomen in Spanje. Wij wisten dat er goed gewaarschuwd werd om zeer goed uit te kijken onderweg en ook tijdens je verblijf in Spanje, want de dieven hebben GEEN vakantie, maar zijn juist zeer aktief,maar wij dachten oké goed oppassen en geen risico nemen. En dat hebben we dan ook goed gedaan, zoals je tasje op alles er in netjes vast leggen aan een ketting in de auto, goed uitkijken als je geld pint. Dat alles hebben we gedaan.

 

Maar een mens is een mens en maakt toch een fout. Op een zeer mooie dag,moesten wij geld pinnen en tanken, dus een geldpas mee, geld gehaald en de pas mee. Na een paar uurtjes gereden te hebben  in de natuur wilde ik de hond laten zwemmen in de zee. Zo gezegd zo
gedaan, even een plekje op zoeken,en ja gevonden geen mens te bekennen. We laten de hond uit, ongeveer 20 meter van de auto. De tas met alles er in netjes onder een jas achter de zitting, de deur wel dicht. Dus wij dachten, of liever wij dachten niets, er was niemand te zien en ook de tas was onder een jas en niet te zien.


Maar u raad het al, we gingen terug en ja autodeur open, alles weg dus in een moment. Ik zal u de rest van het verhaal maar niet vertellen, maar alles ging fout wat er fout ging of kon gaan. Maar we hebben het netjes aan de politie verteld en ook aan de bank, dus onze plicht gedaan, en nu maar hopen op een goede afloop.


Eenmaal terug in Nederland kregen we een brief van de bank dat het onze eigenschuld was en nog veel meer.


Wij zijn nu bij een rechtsbijstand, die gaat het nu uitzoeken of we echt 1000 euro kwijt zijn en dat de dieven gepind hebben zonder pincode.


MAAR NU MIJN VRAAG ZIJN ER MEER MENSEN DIE ZOIETS HEBBEN MEEGEMAAKT met de bank, en hoe is het afgelopen ?
En kijk goed uit blijf attent !


Groetjes Narda

 

Reageer

 

Spiritualiteit

1 januari 2010

Ervaringen met spiritualiteit? Negatief/positief?
Ik wil er graag met u erover hebben!!

 

Willeke Boons

 

Reageer

 

Anno 2009/2010

27 oktober 2009

Wat was en is geworden.
Deze tijd van laminaat, lamellen, plakplastic en hoge schuttingen en anonieme telefoons.
Geef mij maar de tijd dat je trots was op je eerste zelf verdiende loon.
Gaf de mens een gevoel van eigenwaarde, zelf zijn leven te kunnen besturen en maken. Te werken voor je toekomst en te sparen voor je eigen leven en eventuele partner.
Dat was goed.

 

Likolen

 

1 november 2009

Niet alles was vroeger beter.

Ik kijk liever naar het hier en nu !!

 

Daar valt ook veel positiefs te vinden,

,je moet het wel willen zien natuurlijk !!

 

Meertje

 

Reageer

 

(Eigen)wijsheden

17 september 2009

 

* Sommige mannen veranderen in een langdurig huwelijk langzamerhand in een gedresseerde aap.

*  Hoogste lof van Nederlander in eigen land: ,,'t Kon hier wel buitenland wezen".

*  Als je de wereld binnenkomt begrijp je er niets van, bij het verlaten is het niet veel beter.

*  Hoe onderhielden de mensen zich met elkaar toen er nog geen mobieltjes waren?

*  Ik zag van die jonge meisjes die rookten of hun leven er van afhing.

 

Kees van Baardewijk

 

Reageer

 

Zeilmeisje

27 augustus

Laura Dekker een jonge vrouw van 13 heeft niets gemeen met de bakvis van nu. Zou beter zijn de disco`s te bezoeken, werk in overvloed.

Of de stranden van Ibiza, alwaar met en zonder begeleiding onze pubers zich vermaken.

Laura is niet Nederlands geprogrammeerd, maar een kei van een meid.

Zouden er meer van moeten zijn.

 

Likolen

 

23 september 2009

Nu maar wachten op een vader die zijn elf jarige dochter solo rond de wereld stuurt. Komt hij ook in het nieuws en daar doen wij alles voor, nieuws of op t.v. komen.

 

Lex

 

3 september 2010

Onbegrijpelijk dat een meisje alleen de wereldzeeën gaat bevaren. Als een Nederlands koopvaardij schip naar zee gaat,moet er volgens de wet de voorgeschreven diploma's aan boord zijn, voor zowel stuurlui als werktuigkundigen.

 

Leendert

 

Reageer

 

Cannabis

23 juli 2009

Ik denk dat de ongereguleerde drugs minder slachtoffers maken. Gezien de moorden en de kosten die er nu aan besteed worden schrikbarend hoog zijn.
Het voordeel is, dat het volk zich zelf er mee onderhoudt ?
Er zullen duizenden baantjes mee vervuld kunnen worden...die het volk zelf betaalt.
Eigenlijk een voortzetting van de gezondheidszorg. U bepaalt en betaalt.
Hoe meer regulering hoe beter dus.

 

Likolen

 

23 april 2010

Ja, dat kan zo zijn, alleen hebben we er geen ervaring mee. Als het nu al verboden is om in een openbare gelegenheid te roken omdat de ander dan ook mee rookt, hoe zal het dan zijn als je cannabis rookt, dat moet dan ook verboden worden in een openbare gelegenheid net als de andere drugs.

 

E. van Scheijen

 

Reageer

 

Een flexibel AOW-en pensioensysteem invoeren ?

26 maart 2009

Ik vind de discussie over de AOW-invoering van 65 naar 67 eigenlijk wat zot. Naarmate mensen ouder worden en langer gezond blijven, zijn er velen die ook langer willen blijven werken. Desnoods op parttimebasis.

Het huidig AOW en pensioenstelsel scheert iedereen over een kam. Dat is eigenlijk onrechtvaardig. De een heeft zware lichamelijke arbeid gedaan en wil daarom graag tijdig stoppen met werken. De ander heeft meer denkarbeid gedaan en wil nog wel, na 65 jaar, een tijdje betaald doorwerken. Dat moet mogelijk zijn.

Je zou het hele AOW- en pensioensysteem eigenlijk veel flexibeler moeten maken waarbij mensen helemaal vrij zijn om zelf te bepalen wanneer ze willen stoppen met werken. In plaats van een AOW-uitkering zou daarom m.i. beter een verzekeringssysteem kunnen worden ontwikkeld waarbij het recht op uitkering gerelateerd is aan de datum waarop iemand zélf wil stoppen met werken.
Daarmee gecombineerd zou hetzelfde eigenlijk moeten gelden voor het pensioensysteem.

Kortom, de cruciale leeftijd van 65 of 67 jaar is helemaal niet meer relevant. Het systeem moet geënt worden op de vrije keuze wanneer mensen willen stoppen met werken. Voor de een kan dat 60 jaar zijn, voor de ander 75 jaar.

 

Rick van den Broeke

 

18 juli 2009

Inderdaad, het zou goed zijn als mensen zelf konden beslissen wat langer door te werken. Het is niet alleen dat je geen werk meer hebt, maar je mist ook je contacten en de noodzaak je dag in te delen.

 

Zij die daar geen moeite mee hebben, hebben geen moeite met hun AOW. Mochten sommige dan te veel verdienen. Wel dat haalt de belasting wel weer van de erfenis af. Zo iets wordt altijd geregeld.

 

Likolen

Reageer

 

Koningshuis

21 februari 2009

Wij zijn allemaal opgegroeid met het vertrouwde beeld van de monarchie. Van de schandalen die er zich aan het hof afspeelden, trokken wij ons weinig of niets aan. Het stuitende gedrag van Willem-Alexander en Maxima om twee huizen te kopen voor miljoenen bedragen terwijl in deze slechte economische tijd heel veelmensen hun baan en/of huis verliezen, heeft mij aan het denken gezet. Deze familie betaalt bovendien geen belastingen, geen inkomstenbelasting, geen vermogensbelasting en geen successierechten. Bovendien zijn er overal rekeningen uitgezet om eventuele aanslagen te voorkomen. Ik zou graag willen weten hoe de lezers van deze site hierover denken.

 

Wim

 

23 september 2009

Toen Willem Alexander zijn a.s. bruid voorstelde, vielen sommigen erover dat zij de dochter was van iemand uit de Argentijnse goenta met nogal wat bloed op hun conto.

Het antwoord daarop was dat wij een kind van zo'n persoon dat niet aan mochten rekenen daar zij een eigen individu is. Laat nu W.A. koning worden , juist omdat hij de zoon is van !!!!!

Over gespleten tongen gesproken.

 

Lex

 

3 februari 2010

Het koningshuis is een overblijfsel uit een feodaal tijdperk waarin de ene mens zich met geweld  ( en in naam van God ) boven de andere stelde.
Het is dus zeer ondemocratisch en past geheel niet meer in deze tijd. Het wordt nu echt tijd voor een democratisch gekozen president.

Harry

 

23 april 2010

Het gaat hier om de macht en macht heeft het Koningshuis niet of nauwelijks.

Een president zal echter machtig  zijn. Willen we dat echt?

 

E. van Scheijen

 

Reageer

 

Dure vakantie

22 november 2008

Beste mensen,

 

Na veel tegenslag te hebben gehad en nog, ben ik ook eens toe aan vakantie,

weg uit de sleur en sores van alledag, ben dan ook al een tijdje op zoek naar een redelijk goedkope zonvakantie tijdens de feestdagen, maar als ik die prijzen zie en vooral de toelage die er nog extra bijkomt, is het voor een budget van net boven bijstand niet meer te doen, dit geldt trouwens voor elke vakantie.

Is vakantie alleen voor mensen met een goed salaris weggelegd?

Er zijn zoveel oudere alleenstaanden met een klein inkomen en het worden er alleen maar meer in de toekomst.

Oudere mensen eten niet meer zoveel dan jongere, dus daar kan ruim op bezuinigd worden.

Kan daar niet eens iets aan gedaan worden ? Ik weet zeker dat ik dit niet voor mij alleen doe.

 

Met vriendelijke groeten,

Mariëtte

 

22 februari 2009

Hallo

Ik ben 3 jaar door omstandigheden niet op vakantie geweest. De toeslag voor 1 persoon is norm verhoogd.

Ik zou wel eens willen dat alleen gaanders niet zo gestraft worden .Misschien nu de crisis heerst wordt het wat beter.

 

Groeten Hannie

 

20 maart 2009

Hallo Hannie,

Door de crisis komt de consument ook eens aan de beurt.

 

Als de toeloop terugloopt gaan de aanbieders wel nadenken hoe ze kunnen overleven. Het is ook belangrijk om hen bij elke gelegenheid duidelijk te maken dat de prijsstelling niet wordt geaccepteerd. Afdingen dus! 'Graag of niet'.

 

Ook kijken of bijvoorbeeld hotels die door de week zakelijke gasten hebben, in het weekend ook zo vol zijn. Zoniet, dan kan de prijs in het laatste geval omlaag. Of 'drie halen, twee betalen'.

 

Hetzelfde in de winkels. Zij willen overleven, maar wij ook. Dat is een goede reden om kritisch te zijn.Samen de pijn delen is toch een legitiem argument?

 

Zeg het voort!

 

Groet,

 

Ik  

 

Reageer

 

Verpeste maatschappij

22 februari 2008

 

De wereld waarin we leven gaat te ver, jamba reclames waarin telefoon ringtones van Joran van der Sloot worden gemaakt om er geld aan te verdienen, postzegels van Osama Bin Laden zouden goed verkopen.

Wat ik vooral wil zeggen zonder er erg omheen te draaien is hoe jullie, als ''senioren'' dat ervaren. Ik als jeugdig mens (19 jaar) irriteer me helemaal dood aan dingen die de maatschappij dusdanig verpesten. Dat de gedachtegang om iets te kopen/gebruiken/kijken of luisteren niet gaat om de inhoud maar of het populair, grappig of gewoon stoer is om iets te hebben wat eigenlijk tegen ieder mens zijn principes in gaat.

Wat vinden jullie van de maatschappij zoals hij was?
Wat vinden jullie van de maatschappij op dit moment?
Wat voor dingen vinden jullie ''ernstig'' of ''niet kunnen'' die eigenlijk heel dagelijks zijn. (om een afgezaagd voorbeeld te noemen: vuil op straat gooien.) ?

Ik ben misschien te jong om hierop te discussiëren en ik zal het misschien niet allemaal snappen maar ik vond het wel interessant dat zoiets bestond.

Groeten, Daniël

 

24 februari 2008

 

Hallo Daniël.

Je hebt helemaal gelijk, de maatschappij holt achteruit. Er zijn geen normen en waarden meer. Scheiden doet men net zo makkelijk alsof je een vuilniszak buiten zet. Elkaar in de vernieling rammen is "normaal" tegenwoordig. Met messen naar school idem dito. Maar de films op de tv heeft daar ook schuld aan denk ik. Je ziet toch niets anders dan vechten, schieten en sex. Alsof het de normaalste zaak is.

Het verbaast me dat een jongen van jou leeftijd er zo over denkt.

Dat maak je niet veel meer mee. Dat doet me goed, en ik hoop dat je jou gedachten blijft uitdragen, vooral onder je vrienden  en schoolkameraden en/of collega's. Inderdaad je hebt al moppen over Joran v.d. Sloot, het gaat nergens over ! Moet dat nou leuk zijn ? Echte humor is ver te zoeken. De grenzen zijn ver overschreden. Ik vraag me wel eens af hoe het mijn kleindochters over een jaar of 10-15-20 zal vergaan. Maar ik kan er niet vrolijk van worden.

 

Dit was mijn reactie, gr. Jeanne

 

Reactie 6 september 2008

Laten we nu a.u.b. niet overdrijven, noch in de éne noch in de andere richting. Zelf ben ik een zeventiger en heb de wederopbouw van onze contreien na de oorlog dus nog beleefd. Terreur, misdaad, losbandigheid en alles wat daarbij hoort zijn van alle tijden en wie beweert dat vroeger alles veel beter was, doet de waarheid geweld aan. Denk maar aan afrekeningen na de bevrijding, de moorden die in de zgn. moordliederen werden bezongen, aan de smartlappen die een relaas waren van de miserie en de ellende van de werkende bevolking. Mensen (arbeiders) werden uitgebuit in de fabrieken, enz... en zo verder. 

Discriminatie en extremisme zijn evenmin  een uitvinding van deze tijd. Of zijn we de Jodenvervolging al vergeten? Ook wij leerden vroeger dat de Joden de moordenaars van Christus waren en moesten wij niet gevrijwaard worden van de Islam (zie de kruistochten)?

Wij zongen liederen in de strekking van"Wij willen God in heel ons leven en weg met hem die God versmaad".

 

Toch ben ik niet rancuneus of minder gelovig geworden want ook vandaag zie ik nog heel veel mooie dingen, ook bij de jongeren en mensen zoals Daniël zijn er gelukkig ook nog heel wat. Zij zetten zich in voor de derde wereld, zij komen op voor gehandicapten en asielzoekers, zij doen onbezoldigd vrijwilligerswerk en leveren een positieve bijdrage aan de samenleving.

 

Samengevat zou ik dus wat nuanceren. De ontvoogding die we hebben meegemaakt, zowel op godsdienstig als op cultureel vlak vraagt van ieder van ons een grotere persoonlijke verantwoordelijkheid. Vroeger liepen we met de kudde mee, nu moeten we al eens tegen de stroom in durven roeien en zelf keuzes maken.

 

Bewondering voor Daniël en al zijn geestverwanten. Er is nog veel hoop.

 

Hura

 

Reactie 2 augustus 2009

ENNE..wat er nog meer veranderd is.

Ooit gingen de gordijnen bij een sterfgeval dicht. De buren werden gewaarschuwd en kwamen condoleren.

Nu zijn de blinden altijd dicht ? En op de begrafenis komt men niet. We kennen onze buren nauwelijks.

De spirit werd ingeleverd voor de dust ?

 

Likolen

 

Reageer

 

 


Ik wil een nieuw onderwerp starten

Uw persoonlijke gegevens zullen strikt vertrouwelijk behandeld worden en niet aan derden ter beschikking gesteld worden.

De met een * gemarkeerde velden moeten verplicht ingevuld worden. Als u dit niet doet wordt het formulier niet verzonden.

Mijn naam is*

Onderwerp nieuwe discussie*

Uw tekst voor de nieuwe discussie

Mijn woonplaats is

Provincie

Mijn e-mail adres is*

 

Naar begin van pagina